طراحی دکوراسیون مغازه

در دکوراسیون طلا فروشی مدرن از لامپ های هالوژن و کم مصرف دکوراسیون طلا فروشی شیک استفاده می شود. با استفاده از این ایده ها، شما فقط باید طرح هایی را در ذهن خود خلق کرده و اجازه دهید خلاقیت تان جریان یابد تا به لوگوی مدرن و منحصر به فرد خود دست پیدا کنید. باز هم در بازار بزرگ تهران میتوانید یکی از اصیلترین گالریهای طلا و جواهر تهران به نام زمریدان را پیدا کنید. نورپردازی یکی از مهمترین فاکتورها در دکوراسیون فروشگاه جواهر میباشد. مهمترین پارامتر در انتخاب نور و نوع نورپردازی، محصولات و اجناسی هستند که در فروشگاه عرضه می شوند. علاوه بر نورپردازی، دکوراسیون و چیدمان محصولات در ویترین فروشگاه ها نیز موضوع بسیار مهمی است. همانطور که قبلا گفته شد طراحان بعد از دانلود این طرح ها میتوانند اجزایشان را ویرایش و سپس آن را چاپ نمایند. استفاده از نمادهای مرتبط با جواهرسازی یکی دیگر از اصول طراحی لوگو برای این شغل است که در واقع طرح کلی لوگو شما را تشکیل میدهد. در دو نشان بالا از تاج ویکتوریا، الگوهای گیاهی، فونت ویکتوریا و رنگ طلای مات استفاده شده که نشان میدهد سبک لوگو از نوع ویکتوریایی است.

نور طلاهای شما را با جزییات بیشتری نمایش میدهد. پس اگر می خواهید متفاوت به نظر برسید، لوگو شما نباید از این نمادها به همان شیوه استفاده کنید. شما می توانید از چنین تنظیماتی با فرم های الماس استفاده کرده و آنها را در مضامین مختلف قابل تشخیص از زوایای مختلف رنگ آمیزی کنید. وجود صندلی یا یک نیمکت برای استراحت مشتری در مغازه در مدت کوتاه به عنوان یکی از مواردی است که علاوه بر تامین آسایش مشتری، میتواند دکوری جذاب در قسمتی از مغازه ایجاد کرده باشد. مغازه های کم نور که در آن اجناس به خوبی قابل دید نیست احساس نا امنی برای مشتریان به وجود می آورد و آن ها حاضر نیستند از آن مغازه دیدن کنند. طراحان میتوانند در این کارت ویزیت ها متن، اسم مغازه طلافروشی، آدرس، توضیحات، عکس و دیگر اجزای طراحی را ویرایش نمایند. تنها با راهنمایی طراحان و به کار بردن نکات مهم میتوان تمام نیازهای یک جواهر فروشی شیک و مدرن را در کنار کاربری بودن و امنیت داشت. برش های تمیز، خطوط واضح و آرم های sans-serif به طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات شما، ظاهری مدرن و مینیمالیستی می بخشد.

این یکی دیگر از عناصر تعیین کننده است که به نمای کلی و مینیمالیستی مدرن کمک می کند. این لوگو نه تنها منحصر به فرد به نظر می رسد بلکه جذاب تر و مدرن تر نیز به نظر می رسد. این نمونه طراحی لوگو به صورت کاملاً خطی و هندسی ارائه شده است که به تصویر انگشتر جلوه ای متفاوت و جدید می بخشد و به نظر می رسد همزمان متفاوت و خلاقانه است. آیا می خواهید انگشتر سنتی را با نماد سنگ جایگزین کنید؟ از آنجا که این کارها بارها انجام شده است، ظاهری سنتی و معمولی به طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات شما می بخشد. اول گرافیک سایتی برای دانلود و استفاده از منابع طراحی مورد نیاز طراحان است. به عنوان مثال، نوع منابع تولیدکننده نور، فاصله و ترتیب قرارگیری آن ها، زاویه تابش و تمرکز آن ها، مقدار روشنایی و … تمرکز نور، زاویه تابش، رنگ نور، شدت روشنایی و … چنانچه نورپردازی در دکوراسیون و ویترین مغازه طلا فروشی به شکل مناسبی باشد مشتریان می توانند بر روی محصولات تمرکز کنند. طراحان میتوانند از این برنامه برای ساخت یا ویرایش طرح های از پیش آماده شده کارت ویزیت استفاده کنند.

اما استراتژیهای متداول تری وجود دارند که همه خرده فروشان می توانند از آنها برای بالابردن فروش خود استفاده کنند. ایده های زیادی وجود دارد که می توانید برای منحصر به فرد و غیرمتعارف بودن لوگوی جواهرات الماس خود از آنها استفاده کنیدما ایده هایی را به شما نشان دادیم که می تواند برای طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات، الهام بخش شما باشد. اگر به چند نمونه طراحی لوگوی جواهر فروشی و زیورآلات، نگاهی بیندازید در همه آنها علامت های تکراری مثل اشکال الماس یا نمادهای اقلام مختلف جواهرات را مشاهده می کنید. اول از همه، اینکه چگونه آنها از طراحی معمول فروشگاه الماس جدا شده اند، تزریق آرایش ساختاری الماس به شکل خرگوش است، زیرا Conejo یک کلمه اسپانیایی برای خرگوش است. زیرا نورپردازی و روشنایی یک مجموعه تجاری مانند فروشگاه سبب افزایش مشتری و در نتیجه افزایش فروش می شود. در سیستم های روشنایی عمومی فروشگاه می توان از چراغ های سقفی و آویز استفاده کرد. مغازه های لوکسی که به واسطه درخشش جواهراتشان می درخشند ولی شاید ندانیم در طراحی یک مغازه طلا فروشی، از نمای بیرونی گرفته تا ویترین و پیشخوان، چه بایدها و نبایدهایی وجود دارد و طراح آن با چه چالش هایی رو به رو است.

طراحی فضای داخلی فروشگاه و یا خرده فروشیها تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است و اگر محدویتهای ناشی از آن در سراسر جهان برداشته شود، بازگرداندن مشتری به فروشگاهها چالش زیادی را به دنبال دارد. آنها آرم تجاری پویایی را تجربه کرده اند که در بسیاری از شرایط برای آنها مفید است. مشتریان با دیدن دکور مجلل و با شکوه مجذوب آن طلافروشی شده و سعی کرده جواهرات موردنظر خود را از آنجا خریداری کنند. گلدنیوز: قطعا هر فروشنده در صنف طلا و جواهر خواستارِ دیده شدن و فروشِ بیشتر است؛ پس چرا بهره گیری از چنین ابزار و حرفه ای -طراحی ویترین- برای آن ها جا نیفتاده است؟ زیرا نور این لامپ ها به گونه ای است که رنگ طلا و جواهرات را به صورت نامناسب نشان می دهد. وسایل را به صورت ایستاده بچینید و از خم کردن آنها یا حالت افقی پرهیز کنید؛ زیرا این مدلها علاوه بر اینکه جای بیشتری را اشغال میکنند، موجب کوچک نشان دادن مغازه نیز میشوند.

مگر اینکه بتوانید از این فونت های نستعلیق به روشی منحصر به فرد استفاده کنید، اما اگر به دنبال خلق یک لوگوی منحصر به فرد هستید، بهتر است از آنها دوری کنید. به همین دلیل است که فونت های نستعلیق گزینه اصلی طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات به شما می آیند که طراح می خواهد حس تجمل را به مخاطب منتقل کند. هر کسب و کار باید در لوگوی خود از نمادهای مرتبط با حوزه فعالیت و محصولات خود استفاده کند تا مخاطب در نگاه اول بتواند سریعا معنا و مفهوم آن را درک کرده و با لوگوی مورد نظر ارتباط عاطفی برقرار کند. در ادامه چند نمونه لوگو که از نشان های ویکتوریا که در طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات استفاده کرده اند، می بینیم. معمولاً در این لوگو ها از برخی نمادهای معمولی که به طور کلی با تجارت طلا و جواهر و به طور خاص با جواهرات الماس مرتبط هستند، استفاده می شود. با این حال، این رنگ ها به طور حتم ظاهری کاملاً معمولی به طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات شما می بخشند. برای داشتن ظاهری متفاوت و مدرن، لزوماً نیازی نیست از فونت sans serif استفاده کنید.

  “Customer Loyalty: Towards An Integrated Framework”

یکی دیگر از مهمترین اصول طراحی لوگو جواهرات که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب فونت مناسب و ترجیحا ساده است. پارامترهای بسیار زیادی در نورپردازی ویترین فروشگاه باید مورد توجه قرار بگیرد. نورپردازی ویترین و فروشگاه یکی از مهم ترین بخش ها در دکوراسیون هر فروشگاهی به شمار می آید. بنابراین، در اولین قدم باید با طراحی دکوراسیون مغازه، جهت حرکت مشتریان خود را تعیین کنید و آن طور که می خواهید آن ها را هدایت کنید. در برخی از فروشگاه هایی که در خیابان قرار گرفته اند، مقداری از نور اصلی فروشگاه در طول روز تأمین می شود و از منابع مختلف نوری جهت کامل کردن این نور استفاده می شود. اگر می خواهید در هزینه های مربوط به برق صرفه جویی شود، می بایست از منابع نوری کم مصرف استفاده کنید.

حتی ممکن است از همان رنگ ها و سبک فونت استفاده کنید، اما اگر لوگو از ترکیب مدرن برخوردار باشد، متفاوت و جدید به نظر می رسد! بنابراین مکانی که آن ها را در معرض فروش قرار می دهد دارای اهمیت بالایی از لحاظ زیبایی بصری فضا می باشد. به همین دلیل وجود نور مکمل از اهمیت بالایی برخوردار است. نمای بیرونی طلا فروشی شما میتواند افراد را ترغیب کند که از طلافروشی شما دیدن کنند. این به این دلیل است که این رنگ ها احساسات خاصی را منتقل می کنند. این چراغ ها می توانند به صورت پنل، چراغ ریلی، چراغ دکوراتیو و … چراغ ریلی چیست و انواع آن کدام است؟ این نکات برای بیشتر مغازهها مشترک هستند و در نظر نگرفتن هر کدام پیش از شروع به دکوراسیون، میتواند به پایان رساندن پروژه، زیبایی و کاربری مغازه را به طور کامل تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، وقتی که صحبت از ساخت لوگو های جواهرات می شود، فونت های نستعلیق نیز کارایی زیادی ندارند.

گاهی اوقات، با فونت های خطاطی مینیمالیستی و مدرنی روبرو می شوید که می تواند به طرز بسیار زیبایی در طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات شما استفاده شود. فونت های نستعلیق لوکس به نظر می رسند. 2. با این حال استفاده از یک تکنیک خلاقانه طراحی باعث می شود، لوگوی شما متفاوت و غیرمتعارف به نظر برسد. این باعث می شود لوگو مدرن، منحصر به فرد و جدید به نظر برسد. اگر تلاشی برای منحصر به فرد نشان دادن این نمادها نکنید، لوگو شما نیز مثل تمام این لوگوها ساده و تکراری به نظر می رسد. بهترین راه برای نشان دادن محصول به بهترین شکل، استفاده از نور مناسب است. علاوه بر این، در شب نمی توان از نور طبیعی استفاده کرد.

باکس های شیشه ای طلافروشی که جواهرات و سنگ های قیمتی را در بر می گیرند، باید به گونه ای طراحی شوند که جذابیت داشته باشند. اگر به فکر اجرای دکور مغازه ارزان برای یک اسباب بازی فروشی هستید، باید یک نکته را بدانید که مشتری شما کودکان هستند و جذابیت های دنیای کودکانه مهمترین عنصری است که باید در دکور مغازه شما دیده شود. به طور کلی نور سبب بهتر دیده شدن کالا و افزایش جذابیت اجناس می شود. گاهی لوگو به صورت کلی تصور می شود، در حالی که در بعضی مواقع به عنوان بخشی از تصویر ظاهر می شود. گاهی اوقات لوگو در رنگ های کاملاً ثابت ظاهر می شود، در برخی مواقع به صورت ساختاری سیمی ظاهر می شود. در ادامه چند نمونه دیگر از اشکال پویا وجود دارد که می توانند برای لوگو فروشگاه جواهرات الماس استفاده شوند. لوگو الیزابت لندلوس جلوه ای منحصر به فرد به برش الماس بخشیده است. Conejo Valley Jewels یک فروشگاه طلا و جواهر است که طرح های دست ساز منحصر به فرد از جواهرات الماس را ارائه می دهد. اگر نمی خواهید به سراغ لوگو های پویا بروید، روش های طراحی دیگری وجود دارد که می توانید برای تغییر شکل لوگو های معمولی فروشگاه الماس به علامت های نامتعارف استفاده کنید.

نور مناسب و کافی سبب بهتر دیده شدن فروشگاه و اجناس داخل آن می شود. به طور معمول؛ در طراحی داخلی یک مغازه طلا فروشی از متریال هایی همچون چوب، سنگ، کاشی و دکورهای پیش ساخته استفاده می شود که هر کدام، مزایا و معایب خود را دارند. یکی از اصلی ترین بخش ها در هر مدل دکوراسیون داخلی و خارجی، توجه به نورپردازی است. بسیاری از فروشگاه ها می توانند نور طبیعی دریافت کنند اما این نور کافی نیست. در طراحی داخلی رستوران مدرن دقت داشته باشید از مبلمان یا صندلیهای با پشتی راحت استفاده کنید. اگر می خواهید متفاوت به نظر برسید، به دنبال ترکیب بندی های مدرن و سبک های مینیمالیستی باشید. برای طراحی طلا فروشی زمانی، با توجه به درخواست کارفرما از سبک مدرن به عنوان گزینه مناسب برای طراحی استفاده شد و تلاش نمودیم تا از سیستم روشنایی هالوژنی و محو شده در سقف استفاده کنیم تا محیطی ظریف، ساده و در عین حال منطبق با سبک طراحی این فضا داشته باشیم. به این مثال توجه کنید. به طور مثال ۹۰ درصد مشتریان بعد از ورود به فروشگاه به سمت راست می چرخند و یا خانمها از راه رفتن و یا عبور از فضایی که باعث دست انداز شود خودداری میکنند و …

به عنوان مثال استفاده از آبی، سیاه و طلایی می تواند به شما کمک کند. آبی، سفید، سیاه و طلایی حس تجمل را منتقل می کند. متداول ترین رنگهای استفاده شده در این لوگوها سیاه، سفید، آبی و طلایی است. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید. هرچقدر ویترینها و سکشنها با نظم و ترتیب بیشتری چیده شده باشند، شانس اینکه مشتری از بین آن همه طلا، جنس مورد نظر خود را پیدا کند بیشتر خواهد بود. نورپردازی ویترین فروشگاه سبب می شود مشتری بیشتری جذب شود و بدین ترتیب فروش افزایش پیدا کند. نورپردازی ویترین مغازه موضوع بسیار مهمی است زیرا اولین نما از فروشگاه شما که خریدار می بیند، ویترین فروشگاه است. زیرا جواهر و طلا از اقلام بسیار گران قیمت و همچنین تجملاتی به شمار میآیند و نباید شرایط به شکلی باشد که تمامی اجناس موجود در ویترین در اختیار خریدار قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید