به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه رپرتاژ آگهیها تصویب شده و میشود. دیوان بینالمللی تجارت، در قانون آگهیهای خود که در سال ۱۹۹۷ به تصویب رسانده، خواهان مشخص کردن تبلیغات میشود تا مخاطبان قادر به تشخیص آن شوند. بر خلاف سایر روشهای تبلیغاتی، رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر هیچوقت پاک نمیشود و در وبسایت منتشرکننده باقی خواهد ماند. اینجا آغازی متفاوت برای ارائه آموزشهای تخصصی در زمینه مسائل مرتبط با وبمستری و زیرساختهای راهاندازی و نگهداری از وب سایت محسوب میشود.
- بهتر است بدانید استفاده از محتوای کپیشده در هر شرایط اشتباه است و به سایت آسیبهای غیرقابل جبرانی وارد میکند.
- اگر اندک سررشته ای در علوم بازاریابی داشته باشید می دانید که در هر بازار هدفی (که اینجا بازار هدف ، کاربران اینترنت است) مشتریان بلقوه بسیاری وجود دارد که منتظر کوچکترین اشاره هستند تا به مشتریانی بالفعل شوند .
- اگر هدف را موتورهای جستوجو در نظر بگیرید، معمولاً مخاطب فراموش میشود و در نتیجه، همان هدف سئو هم به سرانجام نمیرسد.
- توجه کنید که برای این کار باید زمان بگذارید؛ این شناخت در مدتی کوتاه حاصل نمیشود.
- تا بدینجا تلاش کردیم به نکات مهمی در روند تولید محتوا رپورتاژ اشاره کنیم.
به این نکته توجه کنید که مطلب حتما متناسب با عنوان نوشته شده باشد. سادهترین دلیلی که برای استفاده از رپورتاژ آگهی میتوان مطرح کرد این است که عملکرد مناسبی دارد. در سال ۲۰۰۷ بود که نشریه «Reader’s Digest» تصمیم گرفت عملکرد رپورتاژ آگهی را در مقابل تبلیغات معمولی بسنجد. این نشریه دو مطلب یکسان تهیه کرد که یکی در فرمت رپورتاژ آگهی و دیگری به شکل تبلیغ بود و هر دو مطلب با هدف فروش یک کالا تهیه شده بودند. متن نوشته شده برای رپورتاژ آگهی باید منحصر به فرد وعکسهای استقاده شده نیز اختصاصی و یونیک باشد.
در این مطلب همه چیزهایی که باید در مورد این تکنیک بازاریابی هوشمند پیامکی بدانید، از جمله استراتژیهای ساده برای پیادهسازی تبلیغات موبایلی مبتنی بر مکان آورده شده است. فضای ابری فضای ذخیرهسازی امن و مطمئن با آپتایم و دسترسپذیری درخورتوجهی است که میتوانید انواع دادههای متنی، صوتی، ویدئویی، تصویری، پژوهشی و… ✅ از نظر مدت زمان مانایی در سایت محدودیتی در مورد آن وجود ندارد و رپورتاژ از سایت حذف نخواهد شد تا ارزش و امتیاز لینک های داخل رپورتاژ همیشه برای سایت شما باقی بماند. اگر کار خود را به خوبی انجام داده باشید خواننده شما به دنبال تماس گرفتن با شما خواهد بود.
نکته مهم دیگر این است که تعداد لینکهای خارجی آنقدر که فکر میکنید، اهمیت ندارد. بلکه از سایتهایی کمک بگیرید که معتبر هستند و معمولا در این زمینه فعالیت میکنند. گاهی اوقات رپورتاژ آگهی فقط برای گرفتن لینک خارجی نوشته میشود؛ اما خیلی مواقع هم هدف از آن تبلیغات و تولید سرنخ است. به همین دلیل بهتر است طوری نوشته شود که الهامبخش باشد و مخاطب را به یک عمل خاص ترغیب کند. کاری مثل تماس با شرکت، ثبت نام در سایت، ارسال ایمیل، ثبت نام در خبرنامه و … رپورتاژ یک آگهی مرتبط و هدفمند است که واحد روابط عمومی یک کسب و کار در کانالها و رسانههای مختلف منتشر میکند.
این فعالیت تبلیغاتی همانند بقیه فعالیتهای بازاریابی با یک بار انجام به نتیجهای نمیرسد و باید کاری مداوم و پیوسته باشد. تداوم انتشار رپورتاژ آگهیهای خوب و باارزش در سایتهای معتبر، میتواند کسب و کار را در قسمت تبلیغات کاملاً جلو بیندازد و پیشرفتهای خوبی برای آن ایجاد کند. تا اینجا به خوبی نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی را یاد گرفتیم میدانیم که برای نوشتن این متن، چه نکاتی باید رعایت شوند. با این وجود، رعایت تمامی نکات بالا با دشواریهایی همراه است از جمله اینکه رعایت این نکات، هزینههای بسیاری را برای کسب و کار ایجاد میکند و عدم رعایت آنها برابر با عدم اثربخشی رپورتاژ آگهی خواهد بود. در مثالی فرض میکنیم با بررسی تالارهای گفتگو به این نتیجه رسیده باشید که مبحث تولید محتوای مناسب و کسب درآمد از اینستاگرام از جمله موضوعات مورد بحث است. علاوه بر این، شما نیز خدماتی مانند بازاریابی در شبکههای اجتماعی را در سایت خود ارائه میدهید.