همانطور که گفته شد، براساس گزارش IDC، هواوی با سهم بازار 37.4 درصدی در جایگاه نخست قرار دارد. اوپو با سهم بازار 18.3 درصدی در جایگاه دوم، آنر با سهم بازار 17.7 درصد در جایگاه سوم، سامسونگ با سهم بازار 11 درصد در رتبه چهارم و ویوو با سهم بازار 9.7 درصد در رتبه پنجم این قبل از شیائومی با سهم بازار 4.6 درصدی قرار گرفته است. نمودارهای منتشرشده از طریق IDC وضعیت فروش بازار موبایل تاشو را بهخوبی نشان میدهد. همانطور که نمودارها نشان میدهند، لنوو با سهم بازار 1.4 درصدی در جایگاه هفتم رتبهبندی قرار دارد.
گفتنی است سهم بازار دستگاههای تاشو با قیمت بالای 1000 دلار، از 81 درصد به 66.5 درصد کاهش یافته. این بهدلیل افزایش قیمت تاشوهای مقرونبهصرفه در محدوده قیمت 400 تا 600 دلار است.
براساس گزارش IDC، بازار گوشیهای تاشو در چین در سال 2023 رشد 114.5 درصدی را ثبت کرده و میزان فروش دستگاههای تاشو به 7007 میلیون دستگاه رسیده است. در سهماهه چهارم 2023 بهتنهایی 2771 میلیون دستگاه به فروش رسیده و محصولات جدید هواوی، اوپو و آنر به رشد فروش کمک کردهاند.
براساس گزارش IDC، هواوی با سهم بازار 37.4 درصدی درسال 2023، صدرنشین فروش دستگاههای تاشو در چین بوده است. اپو در جایگاه دوم، آنر رتبه سوم و سامسونگ با سهم بازار 11 درصدی مقام چهارم را در فروش گوشیهای تاشو به نام خود ثبت کرده است.
هواوی با معرفی میت X5 توانست فروش خوبی را برای خود رقم بزند و حتی از زمان معرفی این دستگاه، میزان تقاضا بیشتر از عرضه آن گزارش شده است. بااینوجود، سامسونگ که در بین تولیدکنندگان موبایل تاشو، نامدار است، نتوانسته در بازار چین از هواوی و برخی برندهای دیگر پیشی بگیرد و با سهم بازار 11 درصد در جایگاه چهارم قرار گرفته است.
سهم بازار گوشیهای تاشو سال 2023 در بازار چین منتشر شد: هواوی صدرنشین، سامسونگ در جایگاه چهارم
بازار دستگاههای تاشو در چین طی چهار سال گذشته از زمان عرضه اولین دستگاه تاشو به بازار در سال 2019، بیش از 100 درصد رشد داشته است. از آنجایی که این محصولات هر روز بیشتر توسعه مییابد و بهروزتر میشود، بهنظر میرسد که طی سالهای بعدی شاهد رشد بیشتری باشیم.
رتبهبندی IDC نشان میدهد که شیائومی با سهم بازار 4.6 درصدی جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است و لنوو در جایگاه هفتم تنها 1.4 درصد سهم دارد.