ولی با این حال باز هم موفق به جذب مشتری نبوده اند. ولی آیا همگی خوب می فروشند؟ و بفکر ورود به این کسب و کار هستید تبریک میگم خوب جایی اومدین به قول معروف اصل جنس رو پیدا کردین! در این مقاله یاد میگیرید، که داشتن فروشگاه آنلاین محصولات آرایشی و بهداشتی خوب است یا نه؟ همین الان بیش از صد آنلاین شاپ محصولات آرایشی بهداشتی در اینستاگرام وجود دارد. شاید الان قصد راه اندازی یک فروشگاه آرایشی و بهداشتی بزرگ مثل خانومی یا روبان را داشته باشید. دکور مغازه لوازم آرایشی برای جذب مشتری خیلی مهم است و از آن جایی اکثر مشتریان و مصرف کنندگان لوازم آرایشی خانم های جوان؛ پس باید دارای دکوری شیک و جذاب باشد.
قرار دادن چند گلدان و یا کاشتن درختچه های زیبا در کنار دیوار نمای دیوار را زیبا خواهد کرد. سبز بودن این قسمت نیز در طراحی دیوار مغازه موثر است. در این مرحله خریدار میتواند در مورد گران بودن یا ارزان بودن اجناس فروشگاه، نورپردازی، وسایل تزئینی و رنگها قضاوت کند. اگر شما جزء آن دسته از صاحبان مغازه لباس هستید که چیدمان داخلی و دکور مغازه شلوغ را نوعی خلاقیت میدانید باید بگویم این کار نیاز به مهارت و سلیقه دارد و تا حد استانداردی قابل قبول است و میتواند نتیجه خوبی داشته باشد. همانطور که میدانید طراحی دکور مغازه شما تاثیر بسیار زیادی در جهت جذب مشتریان شما دارد و موقعیت کسب و کار شما در گروی خوب نشان دادن محصولاتتان به مشتریان است. مسلما همانطور که همه می دانیم ، داشتن یک نمای ویترین خوب و زیبا و مناسب کسب و کارمان، می تواند عامل بالای جذب مشتری شود.
فروشگاه فیزیکی: باید همیشه در مغازه حضور داشته باشید. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که گذر از ویترین یک فروشگاه حدود ۸ ثانیه طول می کشد؟ بلکه نحوه چیدمان صحیح لباس ها در ویترین مغازه پوشاک است که مشتریان را به داخل مغازه می کشاند. در اصل دو مقوله بسیار مهم در طراحی داخل مغازه وجود دارد و آن این است که از فضا کارایی لازم بدست بیاید و دو اینکه فضا احساس خاصی را در استفاده کننده بوجود بیاورد. به همین دلیل طراحان داخلی باتجربه برای طراحی و دیزاین ویترین فروشگاه های محصولات آرایشی و بهداشتی اهمیت زیادی قائل هستن چون ویترین جذاب و دعوت کننده به تنهایی فرصت خوبی رو برای جلب مشتری و بالا بردن فروش محصول رو فراهم میکنه پس محل مناسبی برای قرار دادن بهترین و جدیدترین محصولات آرایشی و بهداشتی هست.
ویترین مغازه مانتو فروشی باید آنگونه باشد که با ویترین مغازه های مانتو فروشی اطراف تفاوت چشم گیری داشته باشد. طراحی دکوراسیون مغازه باید تا حدی زیبا و با کیفیت باشد که علاوه بر چیدمان صحیح و زیبا، بتواند حس خوبی را به مشتریان انتقال داده و آن ها را به درون مغازه جذب نماید و این طراحی باید با توجه به موقعیت مغازه ها و نیاز های مشتریان انجام شود تا بتواند مغازه داران را در پیشبرد اهداف خود کمک نماید. اگر می خواهید فروش خوبی داشته باشید و وجود این فروشگاه ها تهدیدی برای شما نباشد، روی یک نیچ خاص تمرکز کنید. اتفاقا این نوع فروشگاه ها معمول تر و بیشتر هم هستند.
فروشگاه پوشاک یکی از فروشگاه هایی است که نیازمند طراحی دکوراسیون ایده آل و جذاب می باشد و دکوراسیون مغازه نقش مهمی در انتخاب صحیح و رضایت مشتریان دارد که انواع مختلف این نوع دکوراسیون را در ادامه تفکیک می نماییم. اما به طور کلی معماران حرفه ای تبحر بسیاری در پیاده سازی سبک خاص و ایده آل خود دارند البته در نظر داشته باشید که نظر شخصی مالک اهمیت بسیاری دارد و گاهی ممکن است نظر معمار با مالک در تضاد باشد. برای مثال در یک مغازه کوچک عطرفروشی می توان از تمام فضاها استفاده بهینه نمود و یک دکور ایده آل طراحی کرد. هنگامی که از پنجره ها و روزنه های درون مغازه نور خورشید به داخل مغازه کوچکتان می تابد، علاوه بر جلوه بخشیدن به مغازه باعث می شود که مغازه کوچک پوشاک زنانه شما بزرگ تر به نظر برسد. طراحی نمای دور پنجره را فراموش نکنید. سعی کنید تابلوی تبلیغاتی را در فاصله زیادی از محل کار خود نصب نکنید. مغازه لوازم آرایشی یکی از فروشگاههایی است که طراحی دکوراسیون داخلی آن اهمیت زیادی دارد.
اصلا چرا فروش آنلاین محصولات آرایشی بهداشتی؟ لازم است در طراحی دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی به نکات زیر توجه نمایید. از این رو توجه به این دیوار در طراحی دکوراسیون مغازه بسیار حائز اهمیت می باشد. نمای شیشه ای یکی از نماهای مدرن و جذاب در بین نماهای مغازه ای است. همچنین وجود محصولات سنتی و یا مدرن نیز میتواند در طراحی داخلی قنادی تأثیر بهسزایی داشته باشد. اگر فروشگاهتان دیده شود، هر کسی در هر نقطه میتواند مشتری شما باشد. یک نمونه آن همان فروشگاه لچیک است که هر وب سایت دارد؛ هم پیج اینستاگرام. در هر صورت، اگر می خواهید راجع به هزینه های آن بیشتر بدانید، مقاله هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی را مطالعه کنید. به ازای هر فروشی که دارید، درصدی را به آن فروشگاه می دهید. در این شرایط یک راه دارید و آن این است که محصولاتتان را در فروشگاه های دیگر بگذارید.
بلکه این تصور را در بینند ایجاد میکند که شما جنسهایی خاص، لوکس، محدود و البته با قیمتهایی احتمالاً بیش از حد متوسط دارید. سعی کنید تا حد ممکن در مغازه از چراغ استفاده کنید تا فضا را بزرگ نشان بدهد و وسایل در معرض دید باشند؛ به خصوص در طراحی دکوراسیون مغازه کاشی و سرامیک. اما توجه داشته باشید که از به هم ریختگی و شلوغی بیش از حد مغازه، با استفاده از رنگ های خنثی مانند فیلی و خاکستری برای مبلمان و یا وسایل بزرگتر بکاهید. فروشگاه فیزیکی: برای داشتن یک مغازه فیزیکی، باید هزینه اجاره یا خرید مغازه، مجوزها، هزینه برق و گاز، هزینه نگهداری از محصولات را بپردازید. طراحی نما باید با توجه به محصولی که مغازه ارائه میکند طراحی شود.نکته ای که اکثر فروشگاه های برند ان را رعایت کرده اند این است که از خود محصول ایده برای طراحی نمای تجاری می گیرند، این موضوع ماندگاری بیشتری در ذهن افراد دارد و بیشتر مورد پسند است. یکی از وسایل مهمی که در هر مغازه ای وجود دارد، یک صفحهی نمایشگر برای نشان دادن محصولات یا برند فروشگاه است. پس اگر می خواهید، هیچ کدام از مشتریان را از دست ندهید، بهتر است هر دو را به موازات هم داشته باشید.
برای دیده شدن باید هزینه زیادی را صرف تبلیغات کنید. این امر همانند پرده سینمایی است که اگر با دکوراسیون داخلی درست و جذاب همگام شود، میتواند جلوه گر یک صحنه بی نظیر باشد که عابران پیاده خانم را جهت وارد شدن به داخل فروشگاه لباس مجلسی زنانه وسوسه کند. به علاوه اینکه برای دیده شدن نیازی نیست هزینه بالایی صرف کنید. طراحی و رنگبندی محیط داخلی فروشگاه مخصوصا برای مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی از اهمیتی بالایی برخوردار است. خب حالا ببینیم به چه روشهایی می شود، محصولات آرایشی و بهداشتی را به صورت آنلاین فروخت. یک نمونه از فروشگاه های آرایشی بهداشتی آنلاین ایجاد شده با پرتال، وب سایت میتایم metime است. یک روش دیگر برای فروش محصولات آرایشی بهداشتی شبکه اجتماعی اینستاگرام است. سعی کنید از رنگ هایی استفاده کنید که در برندهای مشهور لوازم آرایشی به کار رفته اند. خلاقیت و ابتکار در چیدمان و نورپردازی بر روی برندهای مختلف محصولات این قابلیت را فراهم می آورد تا با منحصر به فرد بودن فضای بیرونی مغازه باعث جلب نظر مشتریان شود. شیائومی شرکتیست بسیار محبوب که در کنار برندهای مطرحی چون گوشی هواوی، نوکیا، گوشی اپل، آنر، گوشی ساسونگ ، اچ تی سی، ریلمی، سونی و …
ویترین مغازه لباس فروشی زنانه باید زیبا و جذب کننده باشد و اگر می خواهید مشتریان بیشتری جذب بوتیک پوشاک زنانه شما شوند باید چیدمان ویترین مغازه پوشاک زنانه از روی اصول باشد. دکور مغازه کوچک لباس زنانه باید پر نور بوده و از وسایل تزئینی به درستی استفاده شود اگر می خواهید مشتریان زیادی به مغازه کوچک لباس زنانه شما مراجعه کند لازم نیست که حتما اقدام به تهیه فروشگاه های بزرگ کنید و در یک مغازه کوچک هم می توان طوری دکور ویترین را چید که چشم همه را مجذوب خود کند. نحوه چیدمان لباس ها در مغازه های کوچک پوشاک نیز باید به گونهای باشد که در مسیر رفت و آمد مشتریان اختلال ایجاد نکرده و نیز به یاد سپردن جای لباس مورد علاقه شان که لحظاتی قبل دیده اند برایشان راحت باشد. بسیاری از مشتریان علاقهمند هستند تا قبل از خرید نهایی، نمونه شال یا روسری انتخابی را تست نمایند، پس بهتر است یک یا چند نمونه از شال و روسری را برای بخش تست قرار دهید. نور پردازی در انواع محیطی و موضعی باعث می شود که محصولات و کالاهایی که عرضه می نمایید، بیشتر از قبل در معرض دید مشتریان قرار بگیرند. در بسیاری از مغازه ها یا فروشگاه های لباس فروشی دیده می شود که از بهترین و شیک ترین دکوراسیون داخلی مغازه شان که در عین حال گران قیمت هم می باشند، استفاده شده است.
اگر نتوانید در خواب درآمد داشته باشید هیچ وقت طراحی دکوراسیون داخلی مغازه روسری فروشی پولدار نخواهید شد. بهتر است آشپزخانه، اتاق خواب و یا حمام در قسمت شرقی خانه جای داشته باشند تا با طلوع خورشید و شروع روز، از نور طبیعی برخوردار باشند. فروشگاه آنلاین: از همه جای شهر، ایران یا حتی خارج آن میتوانید مشتری داشته باشید. زیرا هم مصریان و هم تمدنهای میان رودان و ایران باستان پیرامون معابد خود بارویی ستبر و بلند میکشیدند. نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی مغازه می تواند قیمت مغازهی شما را نیز تحت تاثیر زیادی قرار دهد زیرا مشتری در نگاه اول تا حدود زیادی می تواند تصمیم بر خرید یا عدم خرید بگیرد.
شرکتی که طراحی این شعبه را به عهده داشت برای پیروی از قوانین خرده فروشی، از یک راهکار لایه بندی شده استفاده کرد: نقطه تماس ضروری بین مشتری و فروشنده، با هدف بازتاب حراج های اصلی فروشگاه برای مشتریان هدف، طراحی شده. حالا اگر یک فروشگاه آنلاین داشتید همچنان فروش داشتید. اصلی ترین دلیل داشتن کسب و کار آنلاین هم دقیقا همین است. وقتی این را به صاحب آن فروشگاه پیشنهاد دادم گفت میخواهم این کار را انجام دهم؛ اما تا وقتی دیجی کالا هست چرا مشتری باید از من خرید کند؟ اما با چند مورد از این فروشندهها که صحبت کردم متوجه شدم که درصد زیادی از فروش را مجبورند به دیجی کالا بدهند. اگر نمیخواهید زمان زیادی را صرف طراحی و اداره سایت کنید، پیشنهاد می کنم از فروشگاه ساز استفاده کنید. اگر مدتی مجبور شدید به سفر بروید، یا اصلا خواستید استراحت کنید، چیزی را از دست نمی دهید.
یعنی به جای اینکه روی انواع محصولات کار کنید، یک محصول یا برند خاص را انتخاب کنید.مثلا نمونه آن وب سایت محصولات آرایشی لچیک است. مثلا روزی 12 ساعت هم که کار کنید، بقیه زمانها فروش نخواهید داشت. ساخت سایت با کمک آن، تنها یک ساعت زمانتان را میگیرد. فروشگاه آنلاین: در هر ساعت از شبانه روز، حتی در خواب، میتوانید فروش داشته باشید. هر کسی این راهکارها را به کار گرفته، نتیجه خوبی در فروش اینستاگرامش گرفته است. در هنگام شب، لامپ ها مخصوصاً لامپ های LED کم مصرف نیز کار این نورپردازی ویترین را به خوبی انجام می دهند. مطلب پیشنهادی : ویترین مغازه را چگونه طراحی کنیم؟ برای افزایش فروش محصول در اینستاگرام چه کار کنیم؟ فرض کنیم هزینه یک سایت فروشگاهی 3 میلیون هم باشد. چگونه صاحب چنین فروشگاهی شوید؟ داشتن چنین فروشگاهی قطعا عالی است، اما صبر کنید! الان هم دیر نشده است، چون سبک خرید افراد عوض شده است. اگر این کار را انجام دهید؛ چون فروشگاهتان تخصصی است، راحتتر می توانید با فروشگاههای بزرگ رقابت کنید. نمونه واضح آن، همین چند ماه اخیر که بیماری کرونا اکثر کسب و کارهای سنتی از جمله فروشگاههای آرایشی و بهداشتی را تعطیل کرد.
من مدیر محتوای سایت اپل موبایل شاپ هستم در خدمت شما
با بهترین محتوا در حوزه اپل در خدمت شما هستم